Zakupy przez Internet to wygodny i szybki sposób na zamówienie wymarzonych i potrzebnych rzeczy. Polacy kupują w sieci w zasadzie wszystko, a trend wzmocnił się jeszcze bardziej w czasach pandemii, kiedy to sklepy fizycznie były zamknięte, jednak oferowały sprzedaż wysyłkową. W obawie przed zarażeniem koronawirusem duża część z nas decydowała się na zakupy online. Nie ma w tym nic złego, jednak należy pamiętać, że nie wszystkie produkty powinniśmy nabywać przez internet, bo możemy sobie jedynie zaszkodzić. I tak właśnie jest z okularami korekcyjnymi. Sprawdźcie dlaczego!
Wyrób medyczny
O ile decydujemy się na wybór okularów „zerówek” (także przeciwsłonecznych), zakupy w sieci mogą okazać się dla nas idealne. Jednak kiedy mówimy o szkłach korekcyjnych, należy pamiętać, że są one wyrobem medycznym, spersonalizowanym, odpowiednim dla potrzeb pacjenta i nie podlegają zwrotom. Zatem jeśli okaże się, że nie trafiliśmy z zakupem, zostajemy z niepotrzebnym produktem i wydanymi pieniędzmi. Reklamacja także bywa nie lada problemem. Jej rozpatrzenie to zazwyczaj 14 dni, a do tego musimy doliczyć czas na wysyłkę oraz na odesłanie jej do nadawcy, zatem bez okularów jesteśmy zmuszeni funkcjonować dość długo.
Najczęstsze problemy techniczne
Nieprawidłowości techniczne to najczęstsza przyczyna braku zadowolenia klientów z dokonanych zakupów online. Powtarzające się problemy to: moc soczewek niezgodna z zamówieniem oraz środek optyczny soczewki w innym miejscu niż być powinien. O ile inna moc to po prostu towar niezgodny z zamówieniem (ale pamiętajmy o czasie jaki musimy poświęcić na ich reklamację!), to sprawa z środkiem optycznym nie jest już taka prosta. Do jego wyznaczenia potrzebne jest kilka parametrów w tym rozstaw źrenic, ułożenie oprawki na twarzy, a także wysokości na jakiej źrenica znajduje się w okularach. I tutaj właśnie pojawia się największy problem przy dokonywaniu zakupów online – takie pomiary powinny być wykonane przez specjalistę najlepiej optometrystę, który dobierze szkła odpowiednio do potrzeb. W sytuacji kiedy wykonujemy pomiary sami, może to mieć negatywne skutki dla naszego zdrowia w postaci: niewyraźnego widzenia, bólu głowy, zawrotów głowy, problemów z oceną odległości, czy zniekształcenia obrazu. Co gorsza, błędy w pomiarze, jesteśmy w stanie zweryfikować dopiero po otrzymaniu przesyłki, a ta jak już wiemy, nie podlega zwrotowi.
Kot w worku
Ile razy zdarzyło się, że zamówienie dokonane w internecie nie miało za dużo wspólnego z tym co kupowaliśmy? I tak właśnie może być w przypadku kupowania okularów online. Zdjęcia produktów zamieszczone w sieci mogą być zniekształcone lub celowo przedstawiające produkt w odpowiednim dla producenta świetle. Oprócz tego, że tak na prawdę kupujemy kota w worku, warto podkreślić bardzo ważny aspekt, o którym nie należy zapominać przy zakupie nowych okularów. Każdy z nas ma niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju rysy twarzy, kolor oczu, czy odcień włosów, a wszystkie te cechy są kluczowe przy wyborze nowych oprawek. Jedynie specjalista jest nam w stanie podpowiedzieć, które modele są dla nas dobre, a które od razu należy wykluczyć. Istotne, jest również dopasowanie okularów, które przez internet nie jest możliwe do wykonania.
Wizyta u optyka
Decydując się na zakup nowych okularów, zdecydowanie najlepszym wyjściem jest wizyta w specjalistycznym salonie, gdzie profesjonaliści pomogą, doradzą, a przede wszystkim wykonają specjalistyczne badanie optometryczne, odpowiednie pomiary i zaproponują optymalne dla nas rozwiązanie. Dla naszych oczu, to najlepsze i najzdrowsze wyjście. Nie ryzykujmy pogorszenia widzenia dla zakupów online! Wizyta w gabinecie to nie tylko możliwość fizycznego „dotknięcia” wymarzonych oprawek, ale również gwarancja najlepszej opieki specjalisty.
Zapraszamy do naszych salonów – jesteśmy dla Was w aż czterech lokalizacjach na terenie Trójmiasta:
Gdańsk-Żabianka, ul. Subisława 28, tel. 58 557 90 12
Gdańsk-Zaspa, ul. Jana Pawła II 3D, tel. 58 355 22 78
Sopot, al. Niepodległości 771, tel. 58 550 13 67
Gdynia-Karwiny, ul. G. Zapolskiej 1A, tel. 58 660 01 66